פרסום ברדיו משמש לרוב כפרסום משלים המיועד לקדם מכירות או להגביר חשיפה ומודעות למותג, ונחשב כזול יותר מבין אפיקי המדיה הפרסומיים המסורתיים, וזה שדורש דרישות קריאטיביות יחסית מצומצמות.
בישראל קיים מגוון רחב של תחנות רדיו ארציות ואזוריות, ומגוון רחב של סוגי מאזינים: אלו שמקשיבים לתוכניות אקטואליה או תוכניות אירוח ברדיו, אלו שמעדיפים לשמוע מוזיקה, אלו שמקשיבים בעת הנסיעה אל ומהעבודה, תוך כדי עמידה ממושכת בפקקים, כאלו ששמים את המוזיקה כרקע במשך כל שעות היום או אפילו אלו שבוחרים בתחנות רדיו מסוימות בימי שישי, כמוזיקת רקע לניקיונות ולבישולים. מהסיבה הזו, הרדיו היא בחירה מצוינת לפרסום על פי מאפיינים מסויימים של המאזינים, או "פילוח קהל",
בשפה המקצועית. פילוח נכון ומקצועי מאפשר לבנות לכל לקוח תמהיל פרסום שונה, המותאם לקהל היעד שלו.
כמו בטלוויזיה, גם הפרסום ברדיו מתחלק ל-3 קטגוריות:
- חסויות: חסויות כוללות קטע שמע קצרצר של בין 6-10 שניות פרסום, בהתאם להגבלות המשתנות בין תחנה לתחנה.
- פרסום תשדירים: קטעי שמע בזמן מוקצב יחסית ארוך. במקרה זה, מחיר הפרסום נקבע על פי אורך התשדיר בעיקר.
- תוכן שיווקי: פרסום סמוי של תכנים או מוצרים אשר מותאם אישית למסרי המפרסם.
ניתן לפרסם את התוכן הפרסומי בערוצי הרדיו הבאים:
- תחנות רדיו המנוהלות על ידי צה"ל – גלגל״צ וגלי צה"ל.
- תחנות רדיו ארציות המנוהלות ע"י " תאגיד כאן (לשעבר "קול ישראל") – כאן א', כאן ב', כאן ג', כאן קול ישראל בערבית, כאן קול המוסיקה, 88fm ועוד.
- תחנות רדיו אזוריות המנוהלות ע"י הרשות השנייה – לרבות רדיו ללא הפסקה, רדיוס, eco99fm, לב המדינה, רדיו חיפה, רדיו תל אביב, רדיו דרום, גלי ישראל, צפון ללא הפסקה, רדיו ירושלים, קול רגע ועוד.
מעוניינים בפרסום ברדיו מפולח ואפקטיבי? צרו איתנו קשר>>