אחד השלבים המשמעותיים בפעילות פרסומית הוא תהליך רכש המדיה. מטרת תהליך זה היא לוודא הלימה מוחלטת בין המדיה לקהל היעד, וחשוב לא פחות מכך, ליעדים העסקיים אותם נרצה להשיג. אז כיצד מתנהל תהליך רכש מדיה נכון המייצר חשיפה נכונה וממוקדת תוך ניצול מקסימלי של התקציב הפרסומי הייעודי?
פגישת אפיון
פגישת אפיון
תחילה, נקיים פגישת היכרות מעמיקה עם הלקוח, במסגרתה נלמד מה הם צרכי הפרסום, ונגדיר יחדיו יעדים, קהל יעד ותקציב לפרסום.
גיבוש אסטרטגיה
גיבוש אסטרטגיה
לאחר פגישת האיפון ובהתאם למסקנותיה, נבחר את המדיות הנכונות, המסרים הרצויים והקריאייטיב הנכון עבור כל קמפיין, ונבצע חלוקת תקציב בין המדיות, כשבכל מדיה ופלטרפורמה נתמקד באפשרויות המדויקות ביותר.
ניהול משא ומתן
ניהול משא ומתן
בשלב זה נבנה לחברות המדיה הרלוונטיות במטרה לקבל הצעות מחיר וננהל מו"מ במטרה למקסם את תוצרי המדיה בתקציב הנתון.
רכש מדיה
רכש מדיה
אנו חותמים על ההזמנות מול כלל חברות המדיה הרלוונטיות ומשריינים את המדיה הרצויה בתאריך הרצוי.
ניהול קמפיין
ניהול קמפיין
חלק בלתי נפרד מהצלחת הקמפיין וקבלת חשיפה תוך ניצול מקסימלי של תקציב המדיה, הוא לוודא שהקמפיין מתנהל כשורה בכל זמן נתון.
במסגרת ניהול הקמפיין חשוב לבצע את הדברים הבאים:
- לוודא כי תוכן הקמפיין, כלומר הקריאייטיב, הגרפיקה, התוכן וכל מה שנלווה אליו, מוכן ועובר כהלכה ובזמן הייעודי לחברות המדיה הרלוונטיות.
- בדיקת לוחות זמנים: לוודא ביום-יומיים לפני העלייה לאוויר כי כל הצדדים מוכנים וערוכים לפרסום. ביום העלייה לאוויר, חשוב מאוד לוודא שהפרסום עלה בזמן וכמתוכנן.
- במהלך הזמן בו הקמפיין באוויר, יש לבחון את הביצועים שלו, לבדוק אפשרויות לחיזוקו, לבצע שינויים במידת הצורך, ולברר לגבי קבלת בונוסים/הארכות מחברות המדיה.
- בקרת קמפיין – בסיום הקמפיין יש להפיק דו"ח לסיכום הקמפיין המכיל את הנתונים הסופיים, מסקנות ותובנות לקמפיין הבא.
מחפשים חברה שתנהל את תהליך רכש המדיה הטוב ביותר, בהתאמה מלאה לצרכיכם ולתקציב הפרסום שלכם? צרו קשר>>