נעים להכיר!
הפעם נכיר לעומק את קבוצת נור, בראשות משה נור.
חברת נור סטאר מדיה הינה חברת פרסום ופרויקטים מיוחדים לנדל"ן מובילה וחדשנית בתחום.
נור מובילה בתחום השילוט חוצות והפרסום בארץ ובחו"ל, משווקת מדיית חוצות על גבי קירות ענק תלת ממדיים העומדים בפני עצמם במיקומים אסטרטגיים ובפריסה ארצית בצירי תנועה המרכזיים והבולטים ביותר בארץ, המביאים את המפרסם לחשיפה מרבית.
בשנים האחרונות בכדי להיות חדשניים ויותר ירוקים לסביבה, משה נור הקים פרסום על גבי מסכי לד ענקיים ואיכותיים בת"א, נתיבי איילון ומנהרות הכרמל וכיום תחום זה מתקדם ומתרחב. בשנים האחרונות החברה הינה ONE STOP SHOP ונותנת מענה מקצועי ואיכותי גם בפרויקטים מיוחדים, גם ללקוחות נדל"ן ובניה בבניית חומות לאתרי בניה, אלמנטים מיוחדים מוארים, שילוט לוגו מיוחדים על גבי בניינים וחומות וכל פרויקט שנדרש בהתאמה אישית וייחודית.
ראיון עם שירה רייניץ עדי, סמנכ"ל מכירות קבוצת נור...
הי שירה, לטובת מי שלא מכיר, ספרי לי על עצמך …
שירה
אני בת 42, גרה בת"א, נשואה ליהונתן, אמא ל-3 ילדים יקרים. במכירות מאז שאני מכירה את עצמי, מאד אוהבת אנשים, אינטראקציה,את האנדרנלין והסיפוק שבא עם זה.
את היכולות שלי פגשתי בעולם העגלות בארה"ב, שם הכרתי את הכישורים המכירתיים שלי. שם גם הכרתי את בעלי. כשחזרתי לארץ פתחו לי את הדלת ברדיו תל אביב, הייתי שם כ-7 שנים. לנור הגעתי בסוף 2012. הגעתי לנור כדי להקים ולפתח את הסיגמנט של פרסום על גבי קירות בניינים, אחרי שנים שהיינו מזוהים עם קונסטרוקציות וסדרות.
שיר: אותם טוטמים בתלת ממד (שלטים חריגים בצורת המוצר המפורסם) שהייתם מזוהים איתם כל השנים, כבר לא קיימים?
שירה
הם קיימים. אך בשנים האחרונות מעט מאד. בעבר הלקוחות היו עולים כמעט באופן קבוע עם חריגות. אחת הסיבות שנראה לי שזה נחלש היא בין היתר משום שהקצב בשוק מאד מהיר וההיערכות לכל קמפיין יותר מצומצמת.. ללקוחות יש היום פחות סבלנות להתעסק עם מוצרים מורכבים, מחפשים פשטות, הכול והרבה ומהר ועכשיו.
לאחרונה אני מרגישה שיש חזרה לאמירה התדמיתית, לסטייטמנט, למיתוג, לנראות, ה- hard sale יורד, כי אנשים בנו פילטר מאד אגרסיבי לכל ה"קח תקנה, קח מהר, תשים ככה וככה ותקבל ככה וככה….", נהייתה תחרות בכל סיגמנט שאתה כבר נהיה מבולבל והולך על מה שאתה מכיר כי כולם נהיו אותו דבר.
לא מעט מותגים חזרו למקום של המיתוג מתוך הבנה שבסופו של דבר אין תחרות לכוחו של מותג ולעולם הערכים שהוא מביא איתו. אם זה הבנקים עם כל הרפורמות, שוק הרכב והסלולר, הכל פתוח, היום הלקוחות מבינים שהערך שאתה מנגיש להם ברמה הרגשית, החיבור, ה- value שהוא מעבר לשירות שהוא טכני, זה מה שחשוב לאנשים ומשאיר אותם.
אני רוצה לשאול אותך על המכרזים, את פעילה בהם?
שירה
כן.
שיר: איך אתם מתמודדים עם התופעה במכרזים שמעבר לתנאי סף קשים ויקרים מאד, בכל מכרז יש "מתאבד" עסקי שנותן מחיר לא הגיוני ולוקח וכנראה גם יפסיד כסף אבל לכם זה לא עוזר לזכות במכרז?
שירה
מצד אחד אנחנו מצפים לראות איך השוק יגיב למחירים החדשים באותם מכרזים, כי העלויות אכן מאד עלו, מצד שני ויתרנו על מכרזים יקרים מדי כמו ברמת השרון כי למכור את אותו המצר בעלות הרבה יותר גבוהה ממה שהיה לפני רגע לא באמת מתיישב עם ההיגיון של הלקוחות על אחת כמה וכמה שהשוק מתקדם לחדשנות ולמוצרים ואפשרויות חדשות.
הרי מה הבעיה בשילוט? בגלל שהוא לא עובר תהליך של התחדשות, יש שחיקה ועייפות החומר, אז מה הם עושים? הדיגיטל והטלוויזיה מגשימים להם את כל החלומות בהיבט הזה, אלו 2 סיגמנטים שעובדים איתך על LOOK & FEEL, אתה גם שומע, גם רואה. בשילוט, בגלל שהיה תקוע המון זמן באותו מקום, זה יצר שחיקה וחוסר עניין אצל מקבלי ההחלטות, חוסר מוטיבציה לחבור אליו אעפ שהאפקטיביות לא נפגעה נהפוך הוא. מהמקום הזה באנו ואמרנו שאי אפשר להחזיק את כל הביצים בסל אחד, אי אפשר להחזיק המון מכרזים כל כך יקרים. אם המכרזים כאלו יקרים, לפחות נשים אותם במקום שנדבר את מחר ולא את אתמול.
השילוט היה תקוע המון זמן בסטטוס קוו ולא ריגש. רק החדשנות תנצח, גירויים חדשים, מוצרים חדשים, ריגושים חדשים ללקוחות, לא מוותרים על אפקט הוואוו.
נור הולכת על חדשנות עם כלים משמעותיים, עם נראות יפה, מסכים שמאפשרים יכולות קריאייטיב מאד גבוהות. כמובן עולם התלת ממד שבארץ יש לו לגמרי לאן לגדול גם הולך להיפתח בארץ ולהיות מעניין.
שיר: איפה את רואה את נור עוד 5 שנים ואותך עוד 5 שנים? …
שירה
נור בשבילי זה בית, ואחת הסיבות שאני אוהבת את המקום עבודה הזה מלבד שהוא משפחתי ויש בו אנשים באמת טובים שנעים לעבוד איתם ועבורם, נור זו חברה שלא מפסיקה להתפתח, ואני בעצמי סקרנית לראות מה יהיה כאן עוד 5 שנים, אני לא רואה את עצמי זזה מנור.
אני ונור נהיה פה עוד 5 שנים ויהיה מעניין מאד. בעזרת השם כמובן..
שיר: איך התמודדתם בתקופת הקורונה?
שירה
שילוט החוצות כענף נכנס להיסטריה, ובגלל שזה ענף עם עלויות מטורפות, הוא הלך על אסטרטגיה של "אנחנו קבורים מתים", כי כדי לקבל משהו במדינה הזו אתה צריך להציג את עצמך כגוויה מתה.היתה היסטריה שאפשר להבין אבל הענף פשוט נכנס לקפאון. לעסק אסור להוריד את השאלטר כי אתה לא חוזר אח"כ, קשה מאד לקום על הרגליים. התכנסנו צוות מדהים וותיק, הפכנו כל אבן, הקללנו את האווירה, לא סוף העולם, הכבישים מלאים, אנשים נוסעים, הקורונה פה להישאר, שגרת קורונה…
שיר: רגע, אני אקשה עליך. בתקופות הסגרים הפורמאליים והיו 3 כאלו, רוב החברות קיבלו פטור מלא מדמי זיכיון ושכירויות ואגרות שילוט, ובין הסגרים היו הקלות ממוצעות של 50%, אבל זה עדיין לא הספיק כדי לא להפסיד, הפגיעה הייתה קשה מאד וכל בעלי חברות מדיית שילוט חוצות הכניסו יד לכיס עמוק מאד כדי לעבור את התקופה. גם משה נור הכניס יד לכיס?
שירה
בוודאי. הייתה תקופה קשה מאד, העובדים יצאו לחל"ת בסגר הראשון, אח"כ לא, באנו באסטרטגיה של משאירים את הראש מעל המים, שומרים על חדוות עשייה ואופטימיות כדי שכשהשוק יתעורר נהיה מוכנים. בתקופות האלה אתה נמדד במיוחד! ביצירתיות, בלהחזיק את האנשים עם הראש למעלה שלא יירדמו, לדבר עם לקוחות, לשתף,
להניע מהלכים. בתנאים משופרים הלקוחות זרמו.
שיר: ספרי לי על השתלבותכם בתחום המסכים הדיגיטאליים שהולכים ומתרבים.
שירה
יש לנו כיום 4 מסכים פעילים חדשים בת"א, 4 מסכים במנהרות הכרמל בחיפה, מסכי טוטם ענקיים באיילון, לקחנו את המכרז הדיגיטאלי של ר"ג, בראשל"צ זכינו מכרז ואנחנו בקרוב מדליקים את האור ע"ג מידטאון, המסך הכי גדול בישראל, 700 מ"ר במחלף השלום באיכויות מאד גבוהות. זה יהיה חד משמעית השלט הטוב ביותר בארץ ! קודם כל הוא פרונטאלי מולך ולא מקביל לכביש, שנית הוא במחלף השלום שזה המחלף הכי חזק, שלישית הוא מעל הקווים של הרכבת כך שבמהלך היום אין לכלוך שמפריע לו, רביעית יש לו 90 מעלות מה שמאפשר ללקוח לייצר קריאייטיב תלת ממד ברמה הגבוהה ביותר. לייצר חדר עם עומקים ותלת ממד.
כל המגדלים מסביב רואים אותו, מגדלי אלון, אלקטרה, גוגל, עזריאלי… קריית עסקים מאד רצינית, מיקום אסטרטגי מאד..
שיר: תגידי, עד שהוא יקום, נכון לרגע זה, מה לדעתך השלט הכי טוב היום בארץ?
שירה
המסך הגדול של ברעם בעזריאלי.
שיר: מה דעתך על חבילות המסכים שבניתי?
שירה
אתה מתכוונן למשהו שבכל מקרה היה נעשה, זה כבר קורה ויש דרישה מאד גבוהה לזה. הלקוחות מבקשים ממשרדי המדיה תמהילים של וידאו, זה מאפשר להם עיצוב קריאייטיב גבוה יותר כי הם יכולים כל יום לשנות מסר. במסכים הקריאייטיב הוא אינסופי. אתה מרים את הכפפה, לוקח את זה צעד קדימה, ממקצע את זה ונותן לזה שם, אמא ואבא, בית, קטגוריה, זה מתבקש, נדרש, זה לגמרי הולך לשם, מאחלת לך הצלחה ומקווה שלא יפריעו לך בדרך.
שיר: כמה הכי רחוק הלכת בשביל לקוח?
שירה
חחח אני לא רואה בעיניים. קבל סיפור מעכשיו… לקוח, חבר מאד טוב, התקשרתי מספר פעמים ולא ענה לי ולא חזר אלי. באתי לבנות שלי ואמרתי להן בואו נעשה לו ביחד תרגיל. אני מתקשרת אליו ואם הוא עונה הבנות צועקות עליו איך הוא עושה את זה לאמא ולא עונה לה לטלפון. התקשרתי, ענה, הבת שלי התחילה לרדות בו ולרדת עליו, זה היה מאד משעשע ומצחיק, הלקוח לא האמין עלי, אמרתי לו שאני אשתמש בכל מה שעומד לרשותי וברור שסגרנו עסקה. בשביל לקוח, אין אצלי דבר כזה לא, ואם יש "לא" אז אני רוצה להבין למה ואז יהיה לי קל יותר להפוך אותו ל"כן", אני אף פעם לא יוצאת מנקודת הנחה שמישהו חייב לי משהו. VINI VIDI VICI.
שיר: איזה פרסום לא תעלי על השלטים שלכם?
שירה
בעיה היום לא לעלות פרסום. היו מספר דיונים משפטיים בנושא ואנחנו כחברת מדיה לא רשאים למנוע. אבל אם זה היה תלוי בי כל פרסום שהוא נגד להטבים, פרסום של דגלי פלסטין או כל דבר שמעודד אלימות וחרמות.
שיר: תני דוגמה לחברת מדיה לשילוט חוצות מוערכת על ידך.
שירה
אם מדברים נטו מקצועית על ערך ואיכות הכלים – ברעם. אני מעריכה את המקצוענות ושמחה שהוא חלק מהענף ומאלו שמושכים את הרמה המקצועית למעלה.
איך השוק הישראלי לעומת השוק בחו"ל ואיך מצמצמים פערים עם היצף פני הפרסום שקיים בארץ?
שירה
בהחלט יש היצף פני פרסום בישראל, ומהסיבה הזו אנחנו כל הזמן מחפשים את הדרך לבדל את עצמינו בצורה כזאת שתצדיק ללקוחות לעבוד איתנו.
שיר: איך הפריסה הארצית שלכם לטובת הלקוחות הארציים? לקוח יכול להישען על פריסה שלכם בלבד?
שירה
אנחנו פזורים מחיפה ועד אילת עם מוצרים רבים. אנחנו ברוב הערים והצמתים המרכזיים. האסטרטגיה של נור באה ואומרת שאותנו לא מעניין להיות בתוך הערים, אנחנו מביאים אותך למקומות בהם טראפיק הנסיעה הוא הגבוה ביותר, פוטנציאל החשיפה הוא הגבוה ביותר, כל הצינורות שנכנסים ויוצאים מהעיר פוגשים אותך.
מה גם שהיה ואתה נכנס לעיר ויש בה ריבוי מוצרי שילוט, אז נור מבטיחה לך שפתאום כשאתה נתקל בשלט קיר שלנו שהוא כל כך ענק, מובטחת לך הזכירות הגבוהה ביותר, בולטות, זמן חשיפה גדול יותר, אפקטיבי יותר…
שיר: כמה שעות את עובדת ביום? גם מהבית? עד כמה מאזנת עבודה וחיים פרטיים?
שירה
אין איזון, אני חיה ועובדת במקביל 24/7. זמינה כל הזמן. אין דבר כזה "אני עם הילדים עכשיו", אני עושה את מה שאני אוהבת, זה לא מפריע לי בכלום, לקוחות התרגלו שאני מדברת עם הילדים תוך כדי. אני לא מפסיקה לעבוד ולא מפסיקה להיות אמא, הכול קורה במקביל, אפשר לג'נגל.
שיר: מה מעצבן אותך?
שירה
לא מעט. שיקולים שאים מקצועיים או אינם לטובת הלקוח. שלקוח עולה בחוצות ולא אצלי. שלא מתנהלים תאכלס ומנסים למרוח אותי בסיפורים.
שיר: מה מרגיע אותך?
שירה
ים. אני חצי דולפין.
שיר: מה רוב האנשים לא יודעים עליך?
שירה
שאני לומדת תני"א כבר מעל שנתיים, ואני מאד מחוברת.
(הערת מראיין: רוצו לקרוא בגוגל על ספר התני"א. אני אישית כבר 4 חודשים מארח בביתי פעם בשבוע ערב תני"א, חברותא של כ-20 איש, כל שבוע פרק חדש מספר התני"א, את השיעור מעביר שחר טנג'י הגדול מכולם. מה לומדים שם ? תורת הנפש, ערכים, כלים לחיים).
שיר: שירה יקירתי, סיימנו, תודה רבה, היה מאד מעניין, שיהיה לך ולכם המון בהצלחה.
שירה
תודה לך והמון בהצלחה.